Αναδημοσιεύουμε το άρθρο του Δημοσιογράφου κ. Γεωργίου Σέργη στο Build που αφορά στην ομιλία του κ. Μιχαήλ Δακτυλίδη στη διάρκεια του ERGO.TEC Forum, που έγινε στο πλαίσιο της 1ης διεθνούς έκθεσης ERGO.TEC/Μηχανήματα Έργων, όπου ο Πρόεδρος της Ένωσης έλαβε και τιμητική διάκριση- βραβείο.
“Για επιφυλακτικότητα του ευρωπαϊκού κατασκευαστικού κλάδου απέναντι στην λεγόμενη «πράσινη» ανάπτυξη κυρίως λόγω του απαιτούμενου κόστους για την υλοποίησή της έκανε λόγο ο Μιχαήλ Δακτυλίδης, σε ομιλία του στη διάρκεια του ERGO.TEC Forum το οποίο έγινε στο πλαίσιο της 1ης διεθνούς έκθεσης ERGO.TEC/Μηχανήματα Έργων. «Αυτήν την περίοδο συνεχώς ακούμε για το green deal, την κυκλική οικονομία, την ανακύκλωση. Παράλληλα, έρχεται, σε συνδυασμό με όλα αυτά αλλά και την ενεργειακή αναβάθμιση, το “Renovation Wave” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που είναι ένα τεράστιο κατασκευαστικό αντικείμενο πολλών δισ. ευρώ σε όλη την Ευρώπη, αφορά στην ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος και θα δημιουργήσει πάρα πολλές νέες θέσεις εργασίας», τόνισε, αρχικά, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΔΜΕΔΕ) και Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας της Κατασκευαστικής Βιομηχανίας (FIEC). «Η πραγματικότητα αυτή τη στιγμή, ωστόσο», επεσήμανε κατόπιν, «είναι πως ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κλάδος δεν είναι τόσο θετικός. Τόσο στην FIEC όσο και στην EIC (European International Contractors) αλλά και στην Παγκόσμια Ομοσπονδία βλέπουμε πως είναι σαφές ότι το θέμα της λεγόμενης “πράσινης” ανάπτυξης έχει ένα πολύ μεγάλο κόστος. Μέχρι στιγμής, όμως, αυτό το κόστος δεν φαίνεται να το επωμίζεται ο ευρωπαϊκός προϋπολογισμός. Όλοι, λοιπόν, φοβούνται πως στο τέλος θα έχουμε αύξηση του κόστους των κατασκευών και το κόστος αυτό, για μία ακόμη φορά, θα το επωμιστεί ο κατασκευαστής».Καταλήγοντας, ο κ. Δακτυλίδης στάθηκε σε ενέργειες που υλοποιήθηκαν από την ΠΕΔΜΕΔΕ στα πλαίσια της κυκλικής οικονομίας: «Ως κατασκευαστές προσπαθήσαμε και πετύχαμε να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός συστήματος διαχείρισης αποβλήτων εκσκαφών, κατασκευών και κατεδαφίσεων, θεωρώντας ότι η δημιουργία του θα έδινε στους συναδέλφους κατασκευαστές μια διέξοδο αξιοπιστίας και φιλικής αντιμετώπισης. Κι αυτό, διότι, μέχρι τη στιγμή που ενεργοποιήθηκε αυτό το σύστημα, είχαμε αντιληφθεί πως γίνονταν αντικείμενο εκβιασμού από αντίστοιχες μονάδες και συστήματα που κυκλοφορούσαν κι εξακολουθούν να κυκλοφορούν στην αγορά. Η αλήθεια είναι ότι οι κατασκευαστές, από τους πιο μικρούς έως τους πιο μεγάλους, τον τελευταίο καιρό δείχνουν να εμπιστεύονται αυτό το σύστημα που δημιουργήθηκε για εκείνους».