Στο άρθρο 30 του σχεδίου  Νόμου του Υπουργείου Υποδομών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» που κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση, αναφέρεται ότι:

“Στην περ. η’ της παρ. 20 του άρθρου 118 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), περί ηλεκτρονικού μητρώου συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών 16συναφών επιστημονικών υπηρεσιών μετά από τις λέξεις «σε συνάρτηση με» διαγράφονται οι λέξεις «το ανεκτέλεστο, » και η περ. η’ διαμορφώνεται ως εξής: «η. οι όροι και προϋποθέσεις ανάληψης έργου σε συνάρτηση με το οργανόγραμμα, το χρονικό προγραμματισμό ή άλλα στοιχεία που αποδεικνύουν και εγγυώνται τη δυνατότητα των φυσικών προσώπων και την κατάλληλη επάρκεια σε ανθρώπινους και τεχνικούς πόρους για την άρτια και έγκαιρη εκτέλεση του έργου, καθώς και την πιστοληπτική τους ικανότητα».

Στην αιτιολογική έκθεση που αφορά στο εν λόγω άρθρο αναφέρεται ότι :

“Με την απαλοιφή της προϋπόθεσης που αφορά στο όριο ανεκτέλεστου από τους υποψήφιους αναδόχους δημοσίων έργων, η Διοίκηση συμμορφώνεται με την υπ’ αρ. 1271/2024 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, την υπ’ αρ. 419/2023 απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, καθώς και τις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις Δ.Ε.Ε. C-27, C-28 & C29/86, με τις οποίες έχει κριθεί ότι οι διατάξεις που αφορούν στο ανεκτέλεστο αντίκεινται εν γένει στις γενικές αρχές που διέπουν τις δημόσιες συμβάσεις, όπως η απαγόρευση των διακρίσεων και οι αρχές της ίσης μεταχείρισης, της ελεύθερης ανάπτυξης του ανταγωνισμού, της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών, της αναλογικότητας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης”.

Αναμένεται η ψήφιση του ως άνω Νόμου και η δημοσίευσή του στο ΦΕΚ ώστε να μην αποτελεί το ανεκτέλεστο όριο των εργοληπτικών επιχειρήσεων προϋπόθεση συμμετοχής σε διαγωνισμό δημοσίου έργου.