Ως κράχτης στην ευρύτερη «ανομβρία» που παρουσιάζεται στα χρόνια μετά την πανδημία και την άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω αυτής, εμφανίζεται η μεγάλη επένδυση του Ελληνικού, όπως επισημαίνουν στελέχη εταιρειών οι οποίες είτε έχουν αναλάβει, είτε έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αναλάβουν κάποια από τα προσεχή έργα που θα υλοποιηθούν εντός της έκτασης.Υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς με τα οποία ήρθε σε επικοινωνία το Build επισημαίνουν ότι τα έργα στο Ελληνικό έρχονται να αποτελέσουν κατά κάποιον τρόπο την εξαίρεση στην συνολική εικόνα σοβαρών ελλείψεων στελεχιακού και εργατοτεχνικού προσωπικού στον κλάδο.Οι λόγοι για τους οποίους παρουσιάζεται ενδιαφέρον από μηχανικούς, εργοδηγούς και άλλες ειδικότητες, είναι διότι η τεχνική δυσκολία του έργου στο σύνολό του, η προβολή που αυτό έχει λάβει καθώς και η προνομιακή του θέση εντός της Αθήνας, το καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό για τους ενδιαφερόμενους.Επί της ουσίας, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η ζήτηση για θέσεις εργασίας στο σημαντικό έργο που θα αναμορφώσει δραστικά το τοπίο στην πρωτεύουσα προκύπτει και από την αξία που προσδίδει στο βιογραφικό ενός επαγγελματία η συμμετοχή στο συγκεκριμένο έργο.
Κινητικότητα από κατασκευαστικές 6ης και 7ης τάξης

Όπως επισημαίνουν τα συγκεκριμένα στελέχη, αυτή την περίοδο υπάρχει
κινητικότητα από διαφορετικές κατασκευαστικές εταιρείες 6ης και 7ης τάξης για να προσλάβουν μηχανικούς, εργοδηγούς και αναβαθμισμένο στελεχιακό δυναμικό από την ελεύθερη αγορά και όχι από τον ανταγωνισμό.Συχνό είναι μάλιστα το φαινόμενο να αποστέλλονται στις εταιρείες αυτές βιογραφικά, όπου οι υποψήφιοι δηλώνουν διαθεσιμότητα και εκφράζουν το
ενδιαφέρον τους να συνεργαστούν με κάποια από αυτές. Είναι χαρακτηριστικό
επίσης ότι αρκετά συχνά το ενδιαφέρον αφορά και σε συμμετοχή σε συγκεκριμένα έργα, όπως προαναφέραμε ότι συμβαίνει στην περίπτωση του Ελληνικού. Στον αντίποδα, ωστόσο, η δυσκολία εύρεσης προσωπικού από τις κατασκευαστικές εταιρείες παραμένει κυρίως στα περιφερειακά έργα.Nα θυμίσουμε, ότι το συσσωρευμένο ανεκτέλεστο των μεγάλων εταιρειών 7ης τάξης υπερβαίνει τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ και ενώ η κατασκευαστική πίτα διαρκώς μεγαλώνει με την εισροή νέων έργων, η κάλυψή και η εκτέλεσή τους παραμένουν δύο σημεία, τα οποία καλείται να εκπληρώσει με δυσκολία η κατασκευαστική αγορά.

Χαρακτηριστική μάλιστα ήταν η αναφορά του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών (ΠΕΔΜΕΔΕ), Μιχάλη Δακτυλίδη, ο οποίος, μιλώντας στο Build, είχε εκτιμήσει ότι λείπουν περισσότερα από 200 χιλιάδες άτομα προσωπικό από τις κατασκευές, τα οποία έχει άμεση ανάγκη ο κλάδος.Ο ίδιος μάλιστα είχε επισημάνει ότι εκτός από τα συναρμόδια υπουργεία, θα πρέπει κατ’ επέκταση να υπάρξουν και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες από τις Περιφέρειες με σκοπό την εύρεση προσωπικού από το εξωτερικό, προσθέτοντας ότι «οι Περιφέρειες θα κληθούν ουσιαστικά αναλάβουν να τρέξουν το γραφειοκρατικό μέρος και την έγκριση εισόδου προσωπικού για την κάλυψη αναγκών των κατασκευαστικών εταιρειών».
 Αναδημοσίευση άρθρου του Δημοσιογράφου κ. Γεωργίου Λαμπίρη στο build με τίτλο “Ελληνικό: «Κράχτης» κόντρα στην γενική έλλειψη προσωπικού στις κατασκευές”