Ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας υπέγραψε απόφαση με την οποία καταργείται η αναχρονιστική ΠΟΛ 1272/1995 που αφορά στις προϋποθέσεις εξόφλησης πιστοποιούμενων λογαριασμών Δημοσίων Έργων.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί δικαίωση για την Ένωση, η οποία είχε αποστείλει πολλά σχετικά αιτήματα.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παραπάνω ΠΟΛ , ο υπόχρεος στο Φόρο Προστιθέμενης Αξίας, Ανάδοχος Δημοσίων Έργων πρέπει, πριν την εξόφληση κάθε τιμολογίου πιστοποιούμενου λογαριασμού, να υποβάλλει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/86 σε δύο (2) αντίτυπα, στην οποία να δηλώνει ότι, στις προσωρινές δηλώσεις ΦΠΑ προηγούμενων περιόδων έχει συμπεριλάβει την αξία των τιμολογίων που εξέδωσε για προηγούμενες πιστοποιήσεις προσωρινών λογαριασμών του ιδίου έργου. Στη δήλωση αυτή αναγράφονται ο αριθμός και η ημερομηνία έκδοσης των προσωρινών λογαριασμών και των αντίστοιχων τιμολογίων. Η Δ.Ο.Υ., αφού παραλάβει τα δύο ως άνω αντίτυπα, βεβαιώνει ότι παρελήφθη όμοιο, επικυρώνει το δεύτερο και το επιστρέφει στον Ανάδοχο, ο οποίος το προσκομίζει στο Φορέα για την εξόφληση του τιμολογίου.
Έτσι από 26.11.2024, η υποχρέωση της παραπάνω Υπεύθυνης Δήλωσης και όλη η σχετική διαδικασία καταργείται.