Λήξαν θεωρείται το θέμα που ανέκυψε μεταξύ του Δήμου της Ρόδου και των εργοληπτικών επιχειρήσεων οι οποίες και αίρουν το «εμπάργκο» τους στους διαγωνισμούς του Δήμου, μετά τις αμοιβαίες εξηγήσεις που δόθηκαν κατά τη χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο με τη συμμετοχή εκπροσώπων των δύο πλευρών και παρουσία του Δημάρχου κ. Φώτη Χατζηδιάκου.
«Έγινε παρεξήγηση», λέει η Δημοτική Αρχή ενώ οι εργοληπτικές εταιρίες, με ανακοίνωσή τους, επιβεβαιώνουν το συναινετικό κλίμα και κάνουν γνωστά τα όσα αποφασίστηκαν να γίνουν στην πράξη για να μη δημιουργούνται προβλήματα.
Καταρχήν, αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι του Περιφερειακού Τμήματος της ΠΕΔΜΕΔΕ Δωδεκανήσου:
Πραγματοποιήθηκε στις 20-11-2014 στο Δημαρχείο Ρόδου, συνάντηση μεταξύ του Δήμαρχου Ρόδου κυρίου Φώτη Χατζηδιάκου, παρουσία των αρμόδιων Αντιδημάρχων Οικονομικών Υπηρεσιών και Τεχνικών Έργων & Υποδομών, και των εκπροσώπων των εργοληπτικών επιχειρήσεων.
Η συνάντηση έγινε σε συναινετικό κλίμα και είχε ως αντικείμενο την επίλυση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί κατά την εκτέλεση και αποπληρωμή των τεχνικών έργων και είχαν ως συνέπεια την κήρυξη της αποχής των εργοληπτικών επιχειρήσεων από τις διαδικασίες των διαγωνισμών των δημοσίων έργων.
Η συζήτηση διεξήχθη με βάση το υπόμνημα που είχαν υποβάλει οι εργοληπτικές επιχειρήσεις, με το οποίο εντόπιζαν τα σημεία που δημιουργούν φαινόμενα καθυστέρησης στην ομαλή ροή εκτέλεσης των έργων. Στα πλαίσια αυτά και σε επίπεδο συνεργασίας που διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μεταξύ των δυο μερών, συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθούν οι παρακάτω ενέργειες:
• Δημιουργία οδικού χάρτη που θα καθορίζει τα προαπαιτούμενα στοιχεία για την έναρξη, εκτέλεση και πληρωμή των έργων.
• Συντόμευση του χρονικού διαστήματος που υπάρχει από την έκδοση του ΧΕΠ (Χρηματικού Εντάλματος Πληρωμής) ως την πληρωμή αυτού από το Ταμείο και ορισμός του διαστήματος αυτού εντός 5 ημερών.
• Πληρωμή των ενταλμάτων που αφορούν χρηματοδοτούμενα έργα και δεν προέρχονται από ίδιους πόρους του Δήμου σε καθημερινή βάση.
• Έγκριση από την Οικονομική επιτροπή ακόμα και εκτός ημερήσιας διάταξης όλων των θεμάτων που αφορούν αναλήψεις δαπανών και εγκρίσεις πιστώσεων
Μετά τα ανωτέρω και με γνώμονα την καλή συνεργασία που πρέπει να υπάρχει μεταξύ ων εμπλεκόμενων πλευρών, οι εργοληπτικές επιχειρήσεις αίρουν την αποχή τους από την συμμετοχή στους διαγωνισμούς που διεξάγει ο Δήμος Ρόδου ευελπιστώντας ότι θα συνεχιστεί το κλίμα συνεργασίας και θα υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η Δημοτική Αρχή κατά την πραγματοποίηση της συνάντησης.
Ο Δήμος
Λήξαν θεωρεί ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Γιάννης Περδίκης το θέμα που είχε δημιουργηθεί με τους εργολάβους που απείχαν από τους διαγωνισμούς έργων του Δήμου, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο ίδιος μετά τη σύσκεψη.
«Οι πληρωμές των ενταλμάτων για τα έργα γίνονται κανονικά κάθε Δευτέρα και για τα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ ή άλλα προγράμματα εξοφλούνται εντός τριών ημερών.
Έχουμε αποδείξει με κάθε τρόπο ότι η παρούσα δημοτική αρχή πληρώνει άμεσα τους εργολάβους με την παράδοση των έργων» υπογράμμισε ο κ. Περδίκης, τονίζοντας ότι «καταβάλλονται προσπάθειες και προς την κατεύθυνση βελτίωσης του συντονισμού των Οικονομικών και Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου για να πληρώνονται ακόμα πιο γρήγορα».
«Τουλάχιστον, κανένας απ’ αυτούς, ούτε μου χτύπησε την πόρτα ούτε μου ζήτησε να κάνουμε κάποια συνάντηση για να μου παραπονεθεί αν υπήρχε κάποιο πρόβλημα, όσο αφορά για τη θητεία τη δική μου ως Αντιδήμαρχος Οικονομικών και για την πληρωμή των ενταλμάτων», είπε, ακόμη, και συμπλήρωσε ότι τους απέδειξε ότι δεν υπήρχε ούτε ένα ένταλμα, στην κατάσταση των χρηματικών ενταλμάτων που έχει της 18ης του Νοέμβρη, που να είναι απλήρωτο και τελικά, όπως είπε χαρακτηριστικά, αποδείχθηκε ότι ήταν μία παρανόηση από μέρους τους.
Ενημέρωσε, επίσης, ότι, κατά τη συζήτηση, είχαν τη δυνατότητα να επεκταθούν σε πάρα πολλά θέματα που άπτονται και Τεχνικών και των Οικονομικών Υπηρεσιών αλλά και από την πλευρά τη δική τους για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν έναντι του Δήμου με τα έργα, το πως θα γίνεται καλύτερος συντονισμός και καλύτερη εκτέλεση των έργων.
Ο ίδιος τους είχε πει ότι δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα μαζί τους, ίσα-ίσα που ο Δήμος είναι ο κύριος εργοδότης τους, οι περισσότερες είναι τοπικές εταιρίες και ο Δήμος θέλει τα χρήματα να πηγαίνουν στα έργα και να πληρώνονται σύντομα διότι και αυτοί από την πλευρά τους, πλέον, είναι γνωστό ότι δεν έχουν τις χρηματοδοτήσεις που είχαν τα προηγούμενα χρόνια από τον τραπεζικό δανεισμό, όπως σημείωσε.
Και συνέχισε λέγοντας:
«Και αποδεικνύουμε με κάθε τρόπο ότι, τουλάχιστον αυτή η Δημοτική Αρχή, πληρώνει πάρα πολύ έγκαιρα και είμαστε και σε μία ευτυχή συγκυρία που μπορεί επιτέλους και ο Δήμος με όλη την προσπάθεια, και της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής που έχουμε κάνει-γιατί και εγώ ήμουνα μέλος της-να φθάσουμε σε ένα σημείο που να μπορούμε να πληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας και να πληρώνουμε ακόμα και ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.
Και φυσικά για τις τρέχουσες υποχρεώσεις του Δήμου δεν γίνεται κουβέντα, αυτές πληρώνονται άμεσα και προσπαθούμε να μη δημιουργούμε ληξιπρόθεσμα χρέη. Αυτή είναι μία αρχή δική μου, είναι μία πολιτική.
Εγώ είμαι ξεκάθαρος για τη λειτουργία της Οικονομικής υπηρεσίας: Προσπαθούμε να τη βελτιώσουμε και μάλιστα έχουμε κάνει και μία πάρα πολύ αγαστή συνεργασία η υπηρεσία των Τεχνικών Έργων και της Οικονομικής ώστε, τουλάχιστον τα έργα, είτε είναι χρηματοδοτούμενα, είτε με ίδιους πόρους, να τρέχουν να εκδίδονται οι λογαριασμοί, να μην υπάρχουν κωλύματα, κωλυσιεργίες και πολλά που μπορεί να καθυστερούν, καθυστερούν στον Επίτροπο αν είναι πρώτοι λογαριασμοί, όχι πάντως με υπαιτιότητα δική μας.
Τα πρώτα εντάλματα των έργων τα ερευνά ο Επίτροπος πολύ σχολαστικά και σ’ αυτές τις περιπτώσεις ο Δήμος, όπου υπάρχει θέμα, προσπαθεί να τους βοηθάει για να τα ξεμπλοκάρουν.
Τέλος, αναφερόμενος στην οργάνωση της Υπηρεσίας, είπε ότι έχει κάνει ανακατανομή του προσωπικού και έχει χρεώσει παράλληλα καθήκοντα στους υπαλλήλους αφού είναι πολύ υποστελεχωμένη και δέχεται όλο αυτό τον όγκο απ’ όλες τις υπηρεσίες του Δήμου και έχει να διαχειριστεί πλήθος εκατοντάδων χιλιάδων ενταλμάτων και πόσο μάλλον σ’ αυτή την χρονική περίοδο που σε ένα μήνα κλείνει το οικονομικό έτος
Όπως είπε, η δουλειά είναι τεράστια αφού θα πρέπει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου να έχουν και τις απορροφήσεις και ό,τι εντάλματα υπάρχουν στα ταμείο πρέπει να εξοφληθούν. Γι’ αυτό και έχει δώσει εντολή πως θα δουλέψουν οι υπηρεσίες το τελευταίο εικοσαήμερο του Δεκεμβρίου.